Selasa, 29 Januari 2013

Pasar Malam

ASSALAMUALAIKUM W.B.T


Hello~ selamat malam, hai tawan2.. ngee~ *rasanya dah boleh sediakan telur untuk baling aku dengan lawak yang aku buat ni* hahahaha.. So, ada sihat semua? Kalau tak sihat, hang pi makan ubat sana,eceh *nampak tak keperihatinan gua?* keh keh keh.. *gelak cik ponti* lol :P Malam ni angin sepoi2 bahasa kat PSIS ni, waahhh~ sodap bila disorongkan bantal. :D


Malam ni gua nak ceghita pasal tempat pasar malam kat tempat gua. Ehem2~  Actually pasar malam ni bukannya dekat dengan rumah, jauh kena naik kereta. hehe.. Tapi aku tetap nak cakap pasar malam tempat aku. haha :P Aku yang dah lama tak pi pasar ni mulalah semua makanan nak beli kan,nampak sate nak beli,nampak nasi ayam nak beli,nampak air nak beli. Macam kat rumah takda air jer kan? haha air tu menggoda-goda aku pulak. cehh~ Pang kang! Pokoknya gue mau semua makanan itu,gak kira.. *keluar bahasa indon aku, opps*


Mak tengah beli ayam mentah seekor, aku dok merengek-rengek mintak apam balik kat mak aku ni, kalah adik aku merengek tau. hahahaha *tolong jangan bayangkan* Dan disebabkan mak aku tak tahan tengok aksi aku cenggitu,akhirnya dapat ceqq makan apam balik. Kau ada? haha :P

Nak tanya hangpa suma ni, penah pegi pasar idok? Tak pernah? eeiii, apa kesian sangat ni..meh ceqq teman pi pasar jom, *pimpin tangan* hehe.. dalam mimpi jer aku buat macam tu. :D Kepada sesiapa yang tak pernah tengok suasana pasar malam ni cemana, meh aku tunjuk, meh2.. sini, apa sal jauh dari laptop tu, dekat sikit! *WAKTU AKU PERGI PETANG,SO TAKLAH GELAP OKAY -.-

Nampak tak mainan yang bebanyak tu, dulu abah selalu belikan, sekarang dah tak.  hm T.T

Belilah buah-buahan tempatan,dijamin halal, TERBAIKK  lol

Ingat kat pasaraya jer ada jual bilis,kicap  suma benda tu, Pasar pun ada tau. :P

Ni lah yang mengurat aku sampai aku beli dia. haha :D

Ayam gunting makanan wajib aku kalau pergi pasar. haha.. birthday aku bagi ayam ni pun dah cukup, eh. hahaha :P

Nampak dah sekarang rupa pasar tu cemana? hoho.. Pasar ni ibarat syurga makanan tau tak. Apa yang kita nak suma ada,rugi kalau tak pergi. hehe *promote* 


Nota Kaki : Badan kita perlukan makanan sebagai bekalan tenaga, tapi jangan lupa makanan untuk rohani kita.sentiasa berselawat dan banyakkan membaca al-quran berserta maksudnya. Renung2kan, dan selamat beramal peace ^^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan