Rabu, 24 Oktober 2012

Aku Insan Lemah

ASSALAMUALAIKUM w.b.t


Apa khabar? mesti semua sehat kan? kalau ada yang tak sehat aku doakan semoga semua cepat sembuh ye? okay? :) Tadi petang aku selamat sampai ke rumah. Kata orang HOME SWEET HOME lah kan. yeke? Sweet lah sangat. Hehe.. Balik2 nampak muka family aku terus hilang penat. Alhamdulillah.Lama tak jumpa mereka. :D Aku siap mintak cium dengan adik aku lagi. *katakanlah adegan ini sweet* hahaha.. Terima kasih kepada akak Zaah sebab tumpangkan saya balik.

Apa entri kali ini? Hurrmm....
Pernah bencikan seseorang? 
Mempunyai perasaan marah, bengang dan seumpamanya?
Ye, semua orang wajib ada sifat sebegitu, begitu juga dengan aku..
Aku cuma hamba ALLAH yang punya banyak kelemahan.

Sebolehnya aku taknak bencikan orang,walaupun ianya sahabat aku sendiri. Aku cubaaa :)
Tapi sampai bila? Itu ujian dari ALLAH buat kita. Nak tengok sama ada kita mampu tak nak melawan hasutan syaitan biar benci kat kawan kita tu. Huurrmm.. Perasaan ni selalu datang kat diri aku. Adakah aku tak cukup kuat? Yaa,, mungkin juga. Dia tinggikan suara kat aku, aku pendam dalam hati. Kutuk dia berbakul-bakul. Aku bukan sengaja. Mungkin salah aku jugak sebab tak pandai nak kawal emosi, jadi maafkanlah aku seandainya aku ada terkasar bahasa dengan korang. Tak kira lah yang kenal atau pun yang tak kenal. Marah tu sifat semulajadi manusia. Tipulah kalau kau tak pernah marah and bengang dengan seseorang. Tapi kalau aku, dah bencikan seseorang aku susah nak buang perasaan tu. Kenapa? Kalau aku terjumpa dengan orang tu, terus aku teringat apa yang dia buat kat aku. Sampai sekarang, aku still marahkan seseorang. Maafkan aku sangat2. Aku takda niat pun nak benci kau. TTTAAAKKK LANGSUNG. 
Aku cuba nak buang perasaan ni, tapi.. tapi... Hurrmm

Sekarang aku nak tanya,
Kalau seseorang buat korang marah, apa korang akan buat?
Aku just nak tahu pendapat korang, boleh berkongsi pendapat?
Harap sudi beritahu, kalau tak dapat nak memberi komen di blog ni,
di fb atau twitter pun boleh.. :)


Nota kaki : Setiap orang pasti ada kesulitan di dalam hatinya. Laluinya dengan tabah agar tidak terus-terusan         dihasut oleh syaitan. Jangan biarkan diri dikuasai syaitan,kelak hatinya kan hitam. Berdoa dan seringlah beristighfar kepada ALLAH dan memohon petunjuknya..  *Salam Aidiladha* :)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan